fredag 2 oktober 2009

Aldrig mera Exspot på en gammal hund...................


Vilken pärs detta har varit som började i går kväll och nu är det väl lite bättre men jag ropar inte hej än...................!!



Allting började för en månad sedan när jag behandlade Scarlet med Exspot då kunde man se att hennes ena bakben började bli lite ostadigt när hon åt. Inte konstigt på en sån gammal hund som Scarlet och Metacam sattes in som är ett inflammatoriskt medicin för er som inte vet.
Armstrong-Moon


I går var det dags för Exspot igen men när jag skulle gå och lägga mig så lät det som om en hund som försökte komma upp men att det inte gick.



Mycket riktigt det var Scarlet som inte kunde använda sin bakdel längre. Ja tänkte jag det kan ju gå fort men hon är glad men bakdelen hänger inte med. Bestämde mig för att avakta men att få henne att ligga stilla och åka in i dag med henne. Tankarna snurrade i huvudet så det blev helt klart en natt med brist på sömn.



Vid fyra tiden i morse vaknade jag och var livrädd att hon var död men Scarlet reste sig och var bättre dock inte bra. Då slog det mig att hon klarar nog inte Exspot så jag tog in henne i duschen och badade henne sedan läste jag om Exspot och en av de sällsynta biverkningarna var just det här fenomenet med bakdelen.



Scarlet verkade mycket bättre och var super hungrig som vanligt. Klockan 8 ringde jag veterinären som rådde mig att bada henne på appliceringsställena med diskmedel sagt och nu gjort så nu sitter jag här och är helt slut men Scarlet är mycket bättre. Vi hoppas detta hjälper för det vore så löjligt om Exspot gjorde slut på en sån fräsch 11 åring för övrigt.


Nu till något roligare: Det blir en ny ARMSTRONG-MOON som flyttar hit nämligen brorsan. De två var tydligen väldigt jämna så skam den som ger sig.

Trevlig helg
Kram Adrienne

ps om jag inte skrivit i era bloggar och gästböcker så kan jag säga att detta tog mig 3 timmar men jag var envis






Inga kommentarer:

Bloggintresserade