torsdag 15 oktober 2009

Ultuna Djursjukhus vårt andra hem. ha ha ha

En välkänd figur är man på Sveriges största djursjukhus. De flesta där vet vem jag är och alla är så fantastiskt bra. Mina berner gör också väldigt bra reklam vad gäller att vara trevliga och lätt hanterliga. Mina bernisar fullkomligen älskar Ultuna för det är ju så kul där!!!!!

Ja förra onsdagen så var vi där med Scarlet och på torsdagen skulle King gå i trasken vilket han fullkomligen avgudar. Nu har han blivit så bra så han ska få träffa sjukgymnast Kerstin igen. Ortopeden Pia träffade jag på och vi bestämde att King skulle komma till henne när hon har veterinär studenter för han mår ju så bra nu och är ett bra exempel för veterinärstudenterna. Både Kerstin och Pia kan man läsa om i sista hundsport. Två mycket bra människor som inte tittar på röntgen bilderna utan tittar på hunden och därefter bestämmer vad man kan göra.

Ja i tisdags var det dags igen men denna gång var det Fame och Denise. Fame började äta dåligt och när hon börjar så brukar det ligga något olämpligt i hennes mage. Denise hade jag hittat en knöl på och nojig som man är så var det naturligtvis histiocytos enligt min bedömning. Jag stötte på Patricio cancer proffset som sa att han skulle kolla knölen .men det blev den andra cancer veterinären Sara och veterinären jag hade för dagen som kollade knölen. Sara sa att ett prov skulle tas

I Fames mage fanns ingenting och blodproverna visade att hon var frisk så det var nåt tillfälligt illamående!!!!!!!
I går gick jag hela dagen och väntade på Denise finnålsaspirat på knölen. Jag fullkomligen skrek när beskedet kom att det inte var cancer.

En mycket kostsam vecka men det var som min goda vän Anders sa om du inte hade åkt in så hade du gått och funderat över det hela tiden och tänk om det varit något i Fames mage. Du hade aldrig förlåtit dig själv. Så sant men 8000kr på en vecka är magstarkt men inte särskilt ovanligt för mig.

Må så gott nu
Kram Adrienne

1 kommentar:

marianne sa...

Det är tur att djursjukhusen finns, men tråkigt att de behövs. Som tur är så är det sällan jag behöver åka till vetten med våra hundar. De har hållit sig friska under de sista åren. Så hade det inte varit för Fias löpstrul och ett eller annat snitt, så hade jag bara behövt besöka vetten för vaccination. Jag tycker veterinärvård för smådjur såsom hundar och katter är för dyrt. Det är i många fall överpriser som det inte finns fog för.
Men skönt att dina hundar var friska och krya.
Ha det gott. kram

Bloggintresserade