onsdag 30 september 2009

ETT TRÅKIGT BESKED FICK JAG I GÅR.............

Armstrong är tyvärr död. Anledningen tänker jag inte skriva med respekt för hans uppfödare som naturligtvis är mycket ledsen. Han och en valp till har i alla fall varit inlagda på Ultuna under helgen. Den andra valpen klarade sig.



Så inte har jag sovit gott denna natt. Sitter nu med kaffekoppen och känner mig tung i hjärtat när jag läser om Sherikan. Gla är jag nog också att Maria fick en sån frisk berner med ett så långt liv. Maria och jag har kännt varandra sedan -97 och hon är en underbar människa.


Jävla internet säger jag bara för jag hade skrivit ett långt inlägg men när jag skulle publicera det så blev det den berömda" webbsidan kan inte visas" Hela inlägget for ut i cyber rymden eller den kanske hamnade hos grannarna.

Jag kommer inte ihåg vad jag skrev men det var säkert värdelöst vetande!

Jo en sak kom jag på att jag alltid drar nitlotten i varje kull dvs den hunden som blir sjuk och inte kan gå i avel men så är jag ju en inventarie på Ultuna med eller som de brukar säga- deras bästa kund. Det positiva för sånt finns det alltid är att jag känner de flesta på Ultuna nu allt från de främsta dermatologerna till de främsta inom cancern och det är verkligen inte fel!!!


Njut av dagen för det gör vi alltid.

Kram Adrienne

1 kommentar:

marianne sa...

Jag känner verkligen med Amstrongs uppfödare nu. Det är jobbigt när valparna inte är krya och att mista någon av dem är tungt.
Och jag förstår att du är besviken då du såg fram emot att få hem lillkillen snart.
Jag hoppas att amstrongs syskon mår bra och att de ska växa upp till friska och starka hundar som ger sina ägare många fina år tillsammans med dem.
Sherikan fick ett långt och härligt hundliv, något man hoppas på att fler Berner ska få uppleva. En eloge till Sherikans ägare som skött om sin hund så bra att han fick uppnå en så hög ålder. Samt en eloge till uppfödaren som lyckats få fram en så långlivad kull som S-kullen varit.
Jag hoppas att S-et Scarlet har många sköna hundår framför sig. Hon kanske kan slå rekord i hur gammal en Berner kan bli….
Ha det gott. kram

Bloggintresserade