måndag 5 oktober 2009

Nu blev det för mycket för mig.............

Först dog hanvalpen jag skulle ha men valde då att ta en annan i kullen. Sedan pärsen med Scarlet där vi fortfarande har sviter kvar. Stopp!!!!

Jag avbokade hanvalpen i går för det var inte han jag ville ha. Den jag ville ha och som jag skulle köpa dog ju. Jag har inte bråttom att köpa in en han valp så varför köpa den näst bästa då????
Om han nu var det förstås???Det fanns inget att välja mellan för de andra var sålda men enligt uppfödaren så var han näst bäst...........................................!!

Sviterna av nervgiftet sitter kvar i Scarlet men själv verkar hon inte bry sig ett dugg.

Själv känner jag att det är dags att backa bandet för nu börjar det snart att koka. I går tog jag med mig 6 vovvar och joggade en runda för att bli lite klarare i knoppen. Nu förtiden är mina joggingrundor hellre än bra men va gör det pulsen går ju upp i alla fall . ha ha

För mig är jogging tillsammans med alla bernisar ett bra sätt att rensa mitt huvud lite.

Scarlet och Happy fick gå en egen liten runda. Happy har nämligen skadat sig i nacken vilket inte är så konstigt med tanke på hur hon uppför sig när det är dags för mat. Det är själv förvållat kan jag säga och det är omöjligt att beskriva hennes cirkus konster i samband med mat. Gör nu allt för att stoppa de här cirkus varianterna men det är inte lätt för Happy är hungrig.

Ha en toppen dag och sköt om Er alla

Kram Adrienne

1 kommentar:

marianne sa...

Ju längre tid man jobbar med hundarna ju svårare är det att leta upp en ny valp. Man får ju större och fler krav på valpens föräldrar och släkt. Och under åren som gått så har man ju samlat på sig information om både positiva och negativa saker angående hundarna som idag går i avel. Vissa linjer är helt nya och där är det svårt att få fram information. Men ibland så måste man chansa lite också.
Det kan ju vara spännande att köpa in ett Wild card. Om inte annat så sätter det lite piff på den grå vardagen. Du finner snart den valp du letar efter och väntar man på något gott så….
Lycka till. kram

Bloggintresserade