söndag 4 oktober 2009

EXSPOT ÄR NERVGIFT...........

Fy fan vilken pärs det här har varit. I går morse när Scarlet skulle äta och blev ivrig så åkte hennes bakben igen åt alla håll och kanter. Jag ringde Ultuna och där vet de vem jag är och sa till mig att bada hela Scarlet i diskmedel. De sa också till mig att du är ju så noga med dina vovvar så det här fixar du lika bra som vi. Jag blev mycket glad över dessa ord för allting var jätte jobbigt.
Jag mådde så dåligt över allting och var livrädd att det här skulle bli hennes slut pga Exspot vilket jag aldrig hade tolererat.

Scarlet fick torka och sen var hon och jag ute och gick 1 km. Det gick bra men hon var lite ostadig på bakbenen. Det hindrade inte Scarlet från att galoppera en liten bit och sen när vi nästan var hemma så slängde hon sig på rygg och rullade sig i nåt fantastiskt äckligt.

Jag sa till Scarlet att det är bara att köra vidare nu. Hon är en fighter precis som hennes mor och syskon varit så jag vill inte påstå att hon reagerar så mycket på det här utan det är JAG som mår skit. När tiden har kommit och det är dags så är det så men det ska faaan inte Exspot få bestämma.

Kom i håg att exspot hjälper våra hundar mot diverse kryp men det är också mycket giftigt så jag frågar mig i dag vad som egentligen är bäst..................

Kram till Er alla Adrienne

1 kommentar:

marianne sa...

Det är så tråkigt att man inte kan lita på de medel som rekommenderas att användas till våra djur. Jag har hundar som reagerat negativt på både export och fästinghalsband. Så nu vågar jag inte använda något av dem längre. Jag försöker minska angreppen av fästingar genom att spraya mina hundar med medel som jag själv kokar ihop.
Vi får hoppas på att det ska komma något nytt fästingmedel som inte ger lika stora biverkningar som de medel som finns idag.
Ha det gott. kram

Bloggintresserade