måndag 14 september 2009

Internet uppkopplingen är en katastrof..........

Mobilt Bredband där jag bor är en ren katastrof och det kan gå dagar då du inte ser något annat än " sidan kan inte visas" trots att du är uppkopplad. Har du ännu mera otur så blir du inte ens uppkopplad till internet.
Sedan rätt var det är så fungerar allting typ 2 minuter och då gäller det att du är inne på en sida som det mobila bredbandet tycker är bra för sen är det katastrof igen............
Mina vänners hemsidor och bloggar är ett minne blott när det blir så här.
Ta emot mail vad är det för något!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Skicka mail, ja det är likadant..............
Mitt antivirus program började bli dags att uppdatera och jag höll väl på en vecka tills datorn sa " HOTAD" ni må tro att jag var arg för då var det inte ens lönt att sätta på datorn längre då den inte hade ett virus skydd längre.
Som en skänk från ovan så helt plötsligt fungerade internet igen och jag har nu virus skydd och kunde skriva i min egen blogg men ni ska inte tro att det gick att skriva i mina vänners bloggar för då kom den berömda" sidan kan inte visas" som jag snart kommer att börja drömma mardrömmar av.

Ja så är det att bo en bit utanför Örsundsbro men trösten är ju att det är likadant för alla här i skogarna.

Må så gott alla mina vänner och besökare

Kram Adrienne

3 kommentarer:

marianne sa...

Bor man avsides och vill nyttja internet så finns det bara en sak som gäller och det är att ha tålamod. Massor av tålamod, för annars lär man inte ens komma ut på nätet. Jag kollar sällan andras hemsidor mm. Det är mest bloggarna jag går in på. För det går snabbare att ladda upp bloggsidorna än hemsidorna.
Ha det gott. kram

Rosie o Harry sa...

Ja detta nät det är inget roligt när det inte vill fungera och jag förstår dig att du blir arg.
Hoppas det börja fungera för dig.
Hoppas du får en super skönt helg och att solen skiner hos.

Stora kjamen från oss

Linda & Nova sa...

Hej Adrienne! Var länge sedan jag hörde nåt från dig, hoppas det är bra med dig och alla voffar. Skummade igenom din blogg och såg nåt om cirkus...??

Ha en trevlig helg!

Kram Linda & Nova

Bloggintresserade