tisdag 19 januari 2010

Smaskig läsning för alla skadeglada..................

Ja det finns ju en del människor som mår så dåligt i sina liv men inte har förståndet att förstå det så de fullkomligen älskar när det går dåligt för andra.
Själv mår jag bra som människa och kan därför skriva om det utan några som helst problem.

När Denise hade sitt första löp så blev det sk delad löpning och jag sa direkt att den här tiken kommer att få en pyo och kommer få problem att få valpar, en känsla som förföljt mig genom åren. DENISE HAR INGEN LIVMODER LÄNGRE.

Det som kändes lite konstigt var att jag inte längre har någon hund att avla på här hemma men jag har en tik på helfoder och sen har jag UNDERBARA VÄNNER SOM LIESAR UT SINA HUNDAR TILL MIG. TACK ÅSA OCH NIKLAS OCH ANDERS.

Jag älskar alla mina hundar de är mitt liv. De är också den bästa medicin man kan ha. Skulle aldrig placera om någon för jag älskar dem så mycket.

Apropå var är rasen på väg så tycker jag det är hemskt att Bernern är en sån sjuk hundras. 50% av alla bernertikar får pyo sen är de mycket drabbade av många sjukdomar. Vad gäller utseendet på våra hundar så anser inte jag att det är prioritering 1 utan det är FRISKHETEN.

Denise hälsar att hon mår väldigt bra och sen måste jag säga att aldrig har jag haft en hund som med sån precision har tratt och vet precis hur man ska göra för att den inte ska gå sönder.

Hoppas ni är nöjda nu alla skadeglada där ute för har jag gjort Er glada som inte förstått att livet inte går i repris så är vi glada.

Kram till Er alla
Adrienne och Denise

1 kommentar:

marianne sa...

Oavsett vem som äger hunden så är det tråkigt när de blir sjuka eller går bort. Jag har svårt för att tro att det finns det någon som glädjer sig åt att en hund inte är kry. Och finns det några sådana personer, så har de verkligen personliga problem som de bör ta itu med. . Och du har rätt i att vår ras inte tillhör den friskaste. Men med tiden så kanske fler ser mer på hur gamla våra hundar blir istället för på utställningsmeriter. Man behöver inte tappa typ och utseende bara för man väljer att avla på linjer där hundarna bevisligen blir gamla.
Ha det gott. kram

Bloggintresserade