måndag 25 januari 2010

Operation i natt

Försöker vakna till liv med en stark kopp kaffe. Gamine blev opererad i natt och visst hade jag rätt att det var en pyo. Livmodern var inte särskilt stor men varig och cystor fanns det.

När vi kom in i går så tog de tempen som steg hela tiden under dagen där. En röntgen gjordes men då kan man bara se om livmodern är kraftigt förstorad vilket den inte var. De ville ha kvar henne och göra ett ultraljud i dag men då protesterade jag och frågade vad det annars kunde vara. Ett blodprov visade förhöjda vita blodkroppar och då var det inte längre nån tvekan om en pyo. Gamine skrevs in för en operation.

Jag har varit med så länge nu med sjuka djur så jag i frågasätter en hel del och är nog lite jobbig men det är min hund och mina pengar. Jag har lärt mig så otroligt mycket och i går sa de som de gjort förut att de tyckte jag kunde börja jobba där. Ni ska veta att sånt gör mig väldigt glad att höra.

Jag stannade på Ica Maxi på dit vägen och köpte fika bröd till personalen i går. Alla är ju så fantastiskt trevliga mot mig så jag känner verkligen att jag vill visa dem min uppskattning.

I dag tänker jag åka och hämta min lilla nickedocka Gamine om inga komplikationer inträffar förstås. Det är så fruktansvärt jobbigt när man väntar på att en hund ska opereras men en sån lättnad när det är klart och de har vaknat.

Två livmoder operationer på 8 dagar. Jag skrattar bara vad kan jag annars göra. Det är sån ofattbar otur så det finns inte men som sagt inte ovanligt när jag står som ägare på en hund. ha ha

Kram Adrienne

Inga kommentarer:

Bloggintresserade