söndag 23 augusti 2009

Lifes goes on........

Nu är det en vecka sedan valparna åkte alla utom Melissa som bor kvar här. Jag är super nöjd med valparna så här långt och tycker att jag har hittat fantastiska valpköpare. Besiktningen gick bra och valparna var lika framåt där som här hemma.

Ja så var det då taket som ska bytas så det ser ut som en byggarbetsplats här hemma just nu. När man sitter i storstugan och det regnar ute så låter det precis som när man är i ett tält. Det finns ju bara innertaket kvar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Melissa tycker det är jätte kul att rymma ut bland allt bråte och raca runt där. Vi har lite delade meningar om det. Det finns svart mögel på bråten och det är inte så lämpligt men som tur är så är det "bara" ytligt svartmögel men definitivt inte bra för varken våra djur eller oss.

Min väninna åkte ambulans in igen till sjukhuset i början på veckan men har nu kommit hem igen. Det är mindre än en månad sedan hon åkte ambulans in förra gången. Jag har skött alla kontakter med sjukhuset denna vecka och krävde att vi nu skulle få en diagnos på henne, vilket vi fick i fredags. Den var inte kul men men.............

Så ni förstår att man hinner knappt leverera valparna förrän cirkusen fortsätter med allt vad det innebär. Jag säger som min farmor alltid gjorde " vila får man göra i graven".

Kan säga att det blev för mycket för lilla jag och min ms gjorde sig påmind ordentligt men jag har inte tid med sån skit nu och det är ju så typiskt mig att köra vidare ändå. Hade planer på att ut och jogga men kände en förkylning i kroppen så det har bara blivit promenader. Tur var väl det för jag har fortfarande inte lärt mig och kommer nog aldrig att göra det heller.................

På tisdag ska mina blodgivarhundar Fame och Ivory lämna blod på Ultuna. Kinkan ska gå i trasken som han säkert saknat en hel del men vi har ju haft smått här så då har han fått gå promenader istället. Han har faktiskt varit med ute och joggat kortare rundor när vädret tillåtit. Det har gått super bra.

Att jag inte skrivit i andras bloggar veckan som varit har berott på mitt fantastiska bredband som alltid lever sitt eget liv och sen jag själv också förstås som varit helt slut men Life goes on eller hur???

Kramar Adrienne

3 kommentarer:

Rosie o Harry sa...

Jag/vi hoppas verkligen att allt är bra med både dig och hundarna.
Här har vädret varit toppen nu i 2dagar.
Idag åkte vår hane till sitt nya hem, är också nöjd med valet av valpköpare.

Bara så att du vet så håller jag tummen så hårt jag bara kan:)
För någon stans så måste saker och ting vända.

Jaha du du lämna inga kommentarer :) Men det gör inget vi som känner dig vet ju det.

Sköt nu om dig

Ha det så gott kjamen

Mia sa...

Hej Adrienne.
Visst é det underbart med dessa puppisar som tultar runt i trädgården, bara lite mer än en vecka kvar tills Vilda´s bebisar börjar flytta. Har också hittat underbara valpköpare med hur goa tvåbenta kamrater som helst.
Hoppas Du slipper ha för ont nu när Du håller på med renovering, och att du kan njuta av underbara sensommar och höstdagar. Men som du säger Life must go on och lite ljusa strimmor på din himmel kommer nog snart.....håller tummarna.
Många kramar Mia
ps. tack för att du visade intresse och förtroende för att kanske äga en Tassegoare.....hade varit jättekul. ds

Marianne/Kurt sa...

Hej
Ja du vila lär man få göra i ett senare skede i livet. Just nu går det mesta i turbofart.
Jag hoppas dina planer ska slå väl ut och att du snart ska ha tak över huvudet igen :) Vi önskar dig en härlig helg i det vackra sensommarvädret.
kram

Bloggintresserade