torsdag 13 augusti 2009

Oturen håller i sig...............

Ja nog känns det bittert när oturen förföljer en hela tiden och det finns nog en del puckon som är skade glada. Ni vet såna som inte är nöjda med sina liv. Jag har slutat hänga med huvudet och konstaterar iskallt JA HA!!!!!!!!!!!!!

Clazzic skulle ta sperma prov häromdagen men det gick inget bra. Fodertiken Leslie röntgades dan efter med en förmodligen D höft.
Jag reagerar inte så mycket längre utan skulle nog reagera mera om någonting vad gäller berner går bra.

Däremot är jag super lycklig över Cilla och Douglas valpar. Två fantastiska avelsdjur och valparna är super trevliga.
I dag är det den stora besiktnings dagen och jag är väl förberedd på att allt kan hända.
Det ska bli kul att se om de är lika tuffa hos vetten.

Jag är så glad att jag parade de här två hundarna speciellt när man får tråkiga besked allt inom ett dygn.

I går fick vi helt plötsligt besök av Victor som bli 8 år i morgon. Jätte kul!! Ännu roligare vad det att hans syster Viktoria var här för de har semester nu. Två fräscha 8 åringar!!!
Sedan går jag in för att kika på mailen och har då fått ett mail från deras bror Vamse som kommer att somna in i dag pga lungcancer.
VÅRA TANKAR GÅR TILL VAMSES FAMILJ!!

Må så gott nu allihopa
Kram Adrienne som inte hänger läpp utan lägger in fullfart framåt och kör vidare.
" The Show must go on"

6 kommentarer:

Rosie o Harry sa...

Kan hålla med dig man ska inte hänga läpp. Fast i bland är det rätt skönt att få göra det.
Ja det är ju tur att man orka gå framåt när man stöter på motgångar hela tiden. Själv blir jag stark av dem när jag väl kommer upp igen. Just nu så har jag börjat klättra och det är så skönt:)

Är glad för din skull att du har fått fina valpar och att du har hittat bra hem till dem.

Sköt om dig och ha en helt underbar skön helg:) kjamisar

marianne sa...

En stor tröstekram till Vamses familj.
Ja vad ska man säga om turen eller rättare sagt om oturen??
Inte är det lätt som en plätt att vara uppfödare. Det finns ju visserligen puckon som tror det, men de lär inte ha många chips i påsen. Oflyt och otur drabbas alla av för eller senare. Och då får man göra som du, JAHA det var det och nu går vi vidare till nästa utmaning. För det är en utmaning att jobba med levande djur och det krävs massor av jobb och umbäranden för att ta sig framåt.
Så lycka till med nästa utmaning nu i helgen.
Kram

Anonym sa...

Hej vännen!
Tack för de upplyftande ord du gav oss efter röntgen...
Leslie kommer att bli en helt underbar sällskapshund så nu hänger vi inte läpp utan njuter av den helt fantastika hund vi har!!
Tack för att du alltid finns till hands i vått och torrt!
Massor av kramar fråm Therese & Leslie med familj

Mia sa...

Hej Adrienne.
Kan bara beklaga. Inte kul med alla tråkigheter som alltid tycks komma samtidigt. Håller med Marianne att det inte alltid är så himla lätt, men vi får inte ge upp. De som inte har några chips i påsen har absolut inga kryddor på hyllan heller så de lär gotta sig i alla tråkigheter som drabbar andra. Tänk positiv, det slår tillbaka på dem själv en dag och då kan de stå där utan stöd från någon och allt de presterat är att gjort bort sig själva genom icke igenomtänkta handlingar. Du förstår säkert vad jag menar med mitt svammel....hehehe.
Nä, nu håller vi tummarna för helgens bravader och att din gästbok snart ska vara på plats igen....
Kramisar från Skåneland

marianne sa...

Ingen gästbok, så jag får tassa in här och önska dig en härlig helg.
Ha det gott
kram
Marianne

Rosie o Harry sa...

Vi måste bara önska dig en super trevlig helg, och tack för senast:)

Hoppas att allt är bra med dig och hundarna. Kan tänka mig att det är lite tomt nu när valparna har flyttat.

Sköt nu om dig stora kjamen från oss alla.

Bloggintresserade