måndag 3 augusti 2009

Hitta rätt valpköpare.....................

Det är inte lätt och inte blir jag bättre med åren. Jag har hellre kvar mina valpar än att sälja i väg dem för säljandet skull. För en del verkar det vara prestige att ha sålt sina valpar men för mig är det att hitta rätt hem som känns bra med. Hela valpkullen kunde ha varit såld för länge sedan men det är inte det som är viktigt.
Jag har alltid varit så här och varför skulle jag ändra mig nu!!!! men så har jag ju bra valpköpare också.
Jag är super nöjd med den här valpkullen. De är så framåt och glada hela tiden.
Melissa kommer att bo kvar här för de är så grymt trevliga hela gänget.

Må så gott nu
Kram Adrienne

2 kommentarer:

Rosie o Harry sa...

Ja det är inte lätt att hitta människor som passa in. Det skall ju även fungera när man träffa dem inte bara höra en röst i telefonen.
Själv är jag super nöjd med vår valpköpare han kommer att få det jätte bra hos sin nya familj.
Hoppas du hitta den du letar efter.
P.s tack för din omtanke:)

Kjamisar från oss

marianne sa...

Det är lättare att få en valpkull än att hitta rätt köpare till sina valpar. Visst finns det spekulanter, men man vill ju alltid att ens valpar ska få ett riktigt bra hem. Jag kan förstå att en del uppfödare känner frustation över att kanske sitta med en eller ett par leveransklara valpar och telefonen är tyst. Men den dag man släpper efter på kraven man har på sina valpköpare gör man sig själv en björntjänst.
Roligt att du behåller en tikvalp, då får vi vara med och se hur hon utvecklas under sin uppväxt.
Jag önskar dig och dina hundar lycka till. Och även lycka till med dina planer.
kram

Bloggintresserade