lördag 13 mars 2010

Ny familjemedlem.............

Som jag sagt tidigare att har jag inget att skriva så skriver jag inte men nu .............

Välkommen till vår familj Adina som är en Landseer tjej på snart 21 månader. Hon är inte röntgad än men det känns så kul med en Landseer igen som också verkar frisk !!!!!!!
Nu räknar alla ut att hon är helsyrra till de två bort gångna Landseer jag hade och alla undrar hur kan jag då ta hit syrran. Svaret är enkelt jag vet vilka problem som finns.
I denna hemliga uppfödar värld då alla är bäst och ingen föder upp en hund det är fel på så är det här en trygghet för mig att veta vilka fel som faktiskt finns. Skulle nu röntgen bli bra så har jag mycket information om denna kull.
Uppfödare skriver gärna om alla meriter men om någon hund är sjuk så är det hemlig stämplat material. Hur ska vi då få fram friskare hundar??
Det finns inte någon uppfödare som bara föder upp friska hundar så varför inte tala om det då när man med buller och bång talar om hur fina de är. Hundar som inte är röntgade tar jag som att de inte är fria på sina leder.

Det känns jätte kul med en Landseer i huset igen och jag har inga förhoppningar alls utan bara att lilla Adina ska mår bra.

ETT STORT TACK TILL HEIDI FÖR FÖRTROENDET. JAG SKA VÅRDA DET ÖMT OCH TA HAND OM ADINA PÅ BÄSTA TÄNKBARA SÄTT.

Kram Adrienne med 7 Bernisar och 1 Landseer

1 kommentar:

marianne sa...

Ingen person är den andra lik och jag tror nog att det gäller oavsett vad man har för hobby. Somliga är ärliga och somliga är oärliga. Det finns inget levande som alltid är friskt och alla dör ju av någon orsak. Konstigt vore det annars.
Jag önskar dig lycka till med nya familjemedlemmen och hoppas hon ska må bra och trivas i din flock. En ny ras ger en nya utmaningar, men de är oftast enbart intressanta och lärorika.
Ha det gott. Kram
PS. en extra stor kram till lilla grodan Wishi. DS

Bloggintresserade