tisdag 16 mars 2010

Fan vad folk bråkar.......

Ja det är nog en del som tycker att jag gör med men då har de missat poängen. JAG VÄRNAR OM VÅRA DJUR och tycker inte att man avlar på hundar som har haft eller lämnat tex Demodex som är den värsta hudsjukdom en hund kan drabbas av. Den är inte ärftlig säger de till sitt försvar som medvetet avlar men de kommer att slå sig för eller senare. Good luck!!!

Sedan tycker jag det är så trist med alla som fullkomligen älskar att bråka om saker inte andra har med att göra. Ännu värre är det när folk ringer till en för att få information och inte tror att man genomskådar varför de ringer. JAG ÄR INTE INTRESSERAD MEN JAG TYCKER INTE OM NÄR FOLK AVLAR SÅ DET KAN BLI DEMODEX PÅ AVKOMMORNA FÖR DÅ ÄR MAN INGEN DJUR VÄN.

Personliga vendettor mellan uppfödare skiter jag i för jag håller på med hundar sedan är det ju än så länge tillåtet att avla på demodex i rasklubben men det är inte vad man rekommenderar, så bara jag själv har rent mjöl i påsen så får andra göra vad fan de vill.

Nu till något annat-Adina
Jag röntgade henne i går och inte blev jag förvånad när jag såg bilderna för hon är inte fri röntgad på sina leder men jag älskar den här tjejen ändå. Syftet var ju inte avel heller när hon kom hit. Jag ville ha en Landseer igen och hon är här för att stanna. Det är så kul med en Landseer igen här hemma och hon är helt underbar hund.

Inga kommentarer:

Bloggintresserade