lördag 20 mars 2010

Det går inget bra............

Ja inte hänger jag med huvudet för det för sån är inte jag!
Det finns nog inte mycket som går bra just nu utan allting går käpp rätt åt skogen. Hundar och avel det är bara att glömma för bara jag tar i en hund så går det åt helvete. ( ursäkta uttrycket).
Den här oturen har nu varit i snart 3,5 år så man tycker ju att det räcker nu. En positiv sak är att jag mår kanon i min ms och för mig är det de viktigaste eftersom jag vet vilken hemsk sjukdom jag har och vad den kan ställa till med. Jag lider ju säger de som kan av en av de värsta ms formerna som det inte finns nån medicin emot dvs jag har inga skov men jag mår så bra i min sjukdom så ni kan inte ana. Det gör mig lycklig!!!!!

Ja här tar man hand om syrran till de bortgångna Arrak och Axa som hade fina leder men Axa hade allergi och Arrak var slut i knän mm.mm. Adina däremot har inga såna problem och jag trodde därför i min enfald att även hennes leder skulle vara bra som syskonens men jag glömde ju ensak.............................Allting går ju åt skogen bara jag tar i en hund så Adinas leder är skräp.
Det som är roligt är att jag tack vare Pia på veterinär boden i Åkers Styckebruk kan läsa av leder i dag. De hade ingen tid för Adina så jag fick åka till ett annat ställe men läste av dem korrekt som skk tyckte. Ska erkänna att jag hade en stor förhoppning att jag inte kunde läsa av leder och hade fel men tyvärr hade jag rätt i min avläsning. TACK PIA på Veterinätboden för att du lärt mig att läsa av röntgen bilder.
Adina röntgades på Enköpingsdjurklinik där alla är så trevliga och verkligen tog sig tid för att röntgen skulle bli bästa möjliga. De skojade och sa att vi får nog ringa dig när det gäller avläsning.
Ja men undrar om jag vet hur en frisk hund ser ut i lederna för jag kan ju bara avläsa fel och grad i dag. ha ha

JAG ÄLSKAR ALLA MINA 8 HUNDAR OCH ÄR DET INTE MENING ATT JAG JUST NU SKA HÅLLA PÅ MED AVEL SÅ ÄR DET SÅ. DE HAR EN ANNAN VIKTIG FUNKTION. DE HÅLLER MIG FRISK I MIN MS. FÖR MIG ÄR DET ALLT OCH JAG ÄLSKAR DEM SÅ MYCKET. Synd bara att de inte går på högkostnadskortet.............................

BAMSEKRAM TILL ER ALLA
Adrienne och alla underbara 8 medicinburkar.

1 kommentar:

Carina T sa...

Vad trist med lederna =(
Vet hur det känns med hundar som har besvär med dom. Man får lägga ner mycket tid och jobb, men man älskar dom över allt annat så det är bara att kämpa på.

Kramisar!

Bloggintresserade