onsdag 12 maj 2010

Guiness Rekordbok avdelning Livmoderinflammation

Ja undrar om vi får vara med där nu?????
Denise opererad i januari. Då hade jag bara en avelstik kvar nämligen Lexi efter Denise operation. 8 dagar gick sen var det Gamines tur att opereras. I april så försvann sista avelstiken Lexi då hon blev opererad för livmoderinflammation. Som grädde på moset så är det nu Ivorys tur som ska in och opereras på fredag.

4 tikar på 4fyra månader och ingen har gått att behandla med Alizin då de antingen varit behandlade med det eller löper jämt så det har varit sista utvägen med de två avelstikar jag hade kvar.
Nu till Ivory som jag redan ställt diagnos på innan vi träffade veterinären dvs vätska i livmodern och det var rejält med vätska där enligt ultraljud annars mår hon mycket bra. Eftersom jag ville att veterinären vi hade skulle operera Ivory så blir det på fredag. Maria är en mycket skicklig kirurg och arbetat i Danmark i flera år. Hon är också mycket trevlig.

Jag känner ju de flesta på Ultuna djursjukhus och alla är så enormt trevliga och framför allt duktiga oavsett vilken position de har där. Ni är helt enkelt fantastiska alla som arbetar där.

Jag är inte deppig för jag har accepterat att jag inte har något att avla på men om jag sänker mina krav så skulle jag ha något att avla på. ALDRIG LIVET jag sänker mina krav på avelsdjur för jag vill inte föra tex Demodex vidare som det avlas hej vilt på nu på denna ras. Det kommer att slå sig för de som är kaxiga och avlar men de hävdar att Demodex inte är ärftligt men vi får se nån gång i framtiden vad som händer..............

Jag har rent mjöl i påsen och tänker inte medvetet avla på sjukdomar som jag vet finns och det kan drabba valpar därför står jag nu utan avelsdjur. De hundar jag sålt är godkända för avel men det är jag som dragit nitlotten i varenda kull de sista åren.

Må så gott nu allihopa! själva kan vi nog tillverka en doktorshatt i papper avdelning livmoderinflammation.
Bamsekram Adrienne med sju underbara älsklingar som jag aldrig skulle vilja vara utan

1 kommentar:

marianne sa...

Jag känner verkligen med dig. Det börjar bli alltför mycket av otur och för lite tur. Det är inte lätt att hålla modet uppe och planera för framtiden då man mister den ena avelshunden efter den andre.
Jag hoppas på att trenden nu ska vända till din fördel.
Ha det gott. kram

Bloggintresserade